WHILE NECESSITY MAY BE THE MOTHER OF INVENTION, FRUSTRATION MAYBE THE FATHER OF CREATIVITY.

1 op de 4 bedienden in België heeft al eens een jobvoorstel aanvaard terwijl hij of zij er een slecht gevoel bij had. 83% van deze groep ziet achteraf hun buikgevoel bevestigd en eindigt ongelukkig in de job. 1 op de 6 geeft er de brui aan na 6 maanden.

Ik heb altijd langs “de andere kant” gewerkt. 16 jaar in de wereld van HR waarvan de laatste 10 jaar als HR manager. En ook langs deze kant liep ik tegen retentieproblemen aan, kandidaten die na een korte tijd in dienst toch niet de juiste match bleken te zijn, mensen die van super enthousiast naar diep ongelukkig gingen op enkele maanden tijd.

20 jaar geleden was het geen kandidatenmarkt maar had je als bedrijf te kiezen. 20 jaar geleden kon je als kandidaat niet in 1 oogopslag alle mogelijke vacatures zien, vergelijken en bedrijfsprofielen opzoeken. 20 jaar geleden werd er neergekeken op jobhoppers, wie werkt er vandaag nog 10 tot 15 jaar bij een werkgever?


Ik merk dat de wereld verandert maar de gebruikte rekruteringsmethodes niet.



Met GoodBuilders willen we het op een andere manier aanpakken. Proactief toekomst gericht getalenteerde mensen leren kennen en deze matchen met bedrijven waar ze het beste van zichzelf kunnen en willen geven.